مصاحبه آرشیو خبر ها
یک جام جهانی دیگر ; برای قهرمانی با مدیران صحبت کردم / توپ طلا برای من مهم نیست

یک جام جهانی دیگر ; برای قهرمانی با مدیران صحبت کردم / توپ طلا برای من مهم نیست

جانلوئیجی بوفون دروازه بان افسانه ای یوونتوس و تیم ملی ایتالیا در مصاحبه خود با «گاتزتا دلا اسپورت» از اهداف خود برای ادامه فوتبال گفته است. کاپیتان 37 ساله بیانکونری در این مصاحبه ی خواندنی به موضوعات مختلفی اشاره کرده که با هم مرور می کنیم:

 

به زودی 38 ساله می شوی، 20 سال از این 38 سال را در فوتبال بودی..

 

بله، دقیقا. یک عمر.

 

تو در فوتبالت لحظه های فوق العاده ای داشتی، 3 بُرش مهم در آن از نظر خود ِ تو؟

 

فکر می کنم اولین آن به واقعیت تبدیل شدن رویای بازی کردن در سری آ، بعد از آن جام جهانی 2006 که فوق العاده بود و در نهایت دلیلی که هنوز هم بخاطر آن در این سطح فوتبال بازی می کنم و انگیزه دارم.

 

به نظر می آید که لاغر شده ای، تغییرت در رژیم غذایی ات نسبت به سال قبل چه چیزی بوده ؟

 

باید بگویم که بیشتر به رژیم غذایی و خورد خوراکم توجه می کنم. فقط نسبت به 8‐7 سال قبل توجه بیشتری به رژیم غذاییم دارم.

 

دوست داری که رفتن تو از فوتبال چگونه اتفاق بیوفتد؟

 

اینکه در شرایط مناسبی باشم، با افتخار و سری بالا. من بیش از این چیزی نمی خواهم. به عنوان فوتبالیست هدفم بازی کردن در جام جهانی بعدی و حضور در فوتبال تا سن 40 سالگی است.

 

بهترین ترکیب تیم ملی که در آن حضور داشتی؟

 

فکر می کنم 2002 از نظر فنی عالی بود. اگرچه ما در سال 2006 هم تیم عالی داشتیم که روحیه خاصی داشت، چیزی که فکر می کنم اخیراً به تیم ملی در حال بازگشت است.

 

و بهترین یوونتوس که در آن بودی ؟

 

به نظرم آن یوونتوسی که لیپی در سال 2003‐2002 داشت و ما در فینال لیگ قهرمانان مغلوب میلان در پنالتی شدیم، فکر می کنم آن یووه بهترین تیمی بود که در آن بودم. اما اگر بخواهیم قوی بودن تیم اصلی، نیمکت و مجموعه کلی یووه را در نظر بگیریم خُب تیم کاپلو قوی تر بود. همچنین نمی توانیم شخصیت و اتحادی که یووه در این چند سال با کونته و آلگری داشت را از یاد ببریم.

 

دوناروما ؟ بسیاری می گویند حالا برای تو جانشین پیدا شده..

 

اینکه او از بازی کردن در میلان آن هم به عنوان اولین بار در سن سیرو هیچ هراسی نداشت عالی بود، دوناروما شخصیت فوق العاده قوی دارد که این همراه با ویژگی های فنی و توانایی های بدنی او است. نکته مهم این است که او در عین جوانی عملکرد خوب و کم اشتباهی داشته و البته رسانه ها هم او را بی دلیل تحت فشار قرار ندادند.

 

شکست برابر ساسولو و بازگشت به مسیر..

 

ما در حال خارج شدن از مسیر قهرمانی بودیم و فهمیدیم که آن آخرین فرصت ما برای بازگشت به مسیر درست بود، راستش من عادت ندارم که برای هدفی بیخود تلاش کنم و نمی خواستم که فصل را بدون هدف بگذرانم. پاسخی که تیم ما به اتفاقات داشت بسیار مهم بود، هم بازیکنانی که چند سال سابقه داشتند و هم آنهایی که تازه به یووه آمده بودند.

 

اینکه یوونتوس را بعد از آن شروع بد دوباره مدعی بدانیم، دیوانگی نبود؟

 

راستش من عاشق آمار و ارقامم! من همان موقع با مدیران صحبت کردم ولی نمی خواستم بقیه بدانند شرایط تا چه حد بد و حساس است. متوجه شدم برای اینکه قهرمان شویم و یا سهمیه بگیریم نیاز داریم که 25 پیروزی کسب کنیم در شرایطی که تا آن موقع فقط 3 برد داشتیم! پس فهمیدیم از 28 بازی باقی مانده باید حتماً 22 بازی را برنده باشیم و تنها در 6 بازی می توانیم امتیاز نگیریم. این تحلیل من بود و به نظرم همه چیز ممکن بود، در نهایت خوشحالم که با صحبت با بازیکنان توانستیم به مسیر بازگردیم.

 

کدام لحظه بود که حس کردی از مسیر کسب اسکودتو دور شدید ؟

 

بازی با اینتر که 0‐0 شد، ما در سن سیرو با آن ها مساوی کردیم و فکر می کردم که دیگر همه چیز در این فصل برای ما به پایان رسیده. البته فکر می کردم که اینتر موفق شود ما را شکست بدهد اما ما با ذهنیت عالی نشان دادیم که توانایی به زحمت انداختن همه تیم ها را داریم.

 

حالا بازی با رُم؟

 

در صورتی که موفق شویم آن ها را ببریم ما 10 امتیاز از آن ها پیش خواهیم افتاد، رُم کماکان خطرناک خواهد بود و بنابراین دوست دارم که خیلی زودتر و بیشتر از آن ها فاصله بگیریم.

 

این یوونتوس خود را به عنوان مدعی معرفی کرده است؟

 

شاید این به نتایج حریفان هم مرتبط بوده باشد، در ابتدای فصل ما خوب نتیجه نگرفتیم ولی مردم همچنان ما را خطرناک و مدعی می دانستند و این احترام برای ما خوب بود. ما باید کار را گروهی انجام دهیم زیرا هیچکسی قدرت این را ندارد که به تنهایی همه چیز را انجام دهد، حالا اگر ما موفق شویم اسکودتوی دیگری هم بگیریم خیلی ها را پشیمان کردیم.

 

ناپولی و اینتر قدرتمندترین ها برای جدال قهرمانی؟

 

فکر می کنم که هر دو در سطح بالایی هستند، اینتر بدون نگرانی از فشار بازی های اروپایی بدنبال یک هدف مهم است و البته ناپولی با ساری که عالی بازی می کند و یکی از هجومی ترین تیم ها هستند و در خط دفاعی هم خوب هستند، به نظرم ناپولی هم توانایی کسب اسکودتو را دارد.

 

نمایش های عالی دیبالا، او ستاره جدید یوونتوس است؟

 

پدر من نسبت به او حساسیت زیادی دارد، جالب است زمانی که او به یووه آمد پدرم حتی از من هم خوشحال تر بود. دیبالا بازیکن با استعدادی است و فکر می کنم که قابلیت تبدیل شدن یک ستاره در سطح بالای جهانی را دارد.

 

یوونتوس ― بایرن ; یووه می تواند؟

 

نمی توانیم بگوییم که در برابر بایرن شانس بالایی داریم، باید با تمام شور و هیجان مقابل بایرن قرار بگیریم و با سخت کوشی شرایط را عوض کنیم تا بتوانیم آن ها را شکست دهیم.

 

انگیزه و هدف ایتالیا برای یورو 2016؟

 

تیم ما خوب است، تیمی که می تواند فوتبال خوبی بازی کند و بازیکنانی با شخصیت فوق العاده. به نظرم اگر بازیکنان ما قدر موقعیت ها را بدانند و به درستی از آن ها بهره ببرند ما تیمی موفق خواهیم بود.

 

اگر یووه به فینال کوپا هم برسد، تو وقت کمی برای استراحت خواهی داشت..

 

هنوز باید به دیدار با اینتر در نیمه نهایی توجه داشت، اما اگر این اتفاق بیوفتد من با انگیزه در اردوی تیم ملی حاضر خواهم شد.

 

توپ طلا و اینکه تو در لیست نهایی برترین ها نبودی؟

 

حقیت این است که برای من مهم نیست، اگر من توپ طلا را می بردم تا اینکه در رده های پایین لیست قرار گرفتم فشار زیادتری به من وارد می کرد و این برای من چندان هم جالب نبود.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: